producerat av xponent

6 december 2011 – 2011 ett sanslöst år för DJ Black Moose

- firar med en egen t-shirt ihop med Soul Shack

Talib Kweli, Ken Ring, Ice Cube, 50 Cent, Stockholmssyndromet – listan på Black Mooses gästspel i år är imponerande. 2011 har varit så bra att han för att fira det har producerat sin första egna t-shirt. I samarbete med webbutiken Soul Shack lanseras nu Black Mooses Limited T-shirt på http://www.soulshack.se. Med design av begåvade Raoul Alpkut är den tryckt i endast 60 exemplar i storlekar från S – XXL.

Den 9 december presenterar Humans Only årets sista fest på Studion, Kulturhuset. Urban Winter Party är en tribute tillägnad DJ Black Moose, med bland andra Nääk, Flatline, Soca Dennis, Marshall Arts, Malcolm B, Da Costa och Revolution Dancehall Show. Raoul Alpkut ställer ut.

DJ Black Moose, eller Musa Jallow civilt, har varit med länge i branschen. Karriären började i Göteborg och Västerås, där Black Moose växte upp. Sedan 2006 har han etablerat sig i Stockholm som urban DJ i klubbvärlden.

Förutom klubbspelningar, turnéer och konserter har Black Moose spelat på mängder av event, som snowboard-eventet ”Frontline Rail Jam” på Berns i Stockholm. I september 2011 spelade han även på en stor minnesgala för offren i Utöya i Norge, för 30 000 åskådare. Sedan hösten 2010 är DJ Black Moose Ken Rings officiella DJ. I somras var de på Sverige-turné från norr till söder i samband med Kens kommande album. Black Moose spelar även med Stockholmssyndromet och Medina.

Bilder: Klicka för pressbilder

För mer information: